04. 09. 2022

Být sám sobě marketingovým specialistou?

Už jsme se společně podívali na to, na co vše je potřeba myslet při začátku podnikání – k článku na toto téma se můžete vrátit zde. Také jsme se vám snažili nastínit pro a proti, pokud se rozhodnete, že budete svojí firmu propagovat sami. Jak u toho všeho neztrácet nervy a přitom efektivně propagovat svojí firmu, si můžete přečíst u kolegů z Nakopni svůj marketing tady.

Nejcennější komoditou, kterou my všichni máme, je náš čas. Čas by měl být měrnou jednotkou všeho našeho snažení a úsilí. Za den stihneme jen limitovaný počet úkonů a je na nás, za které se rozhodneme převzít plnou zodpovědnost, ačkoliv těch aktivit, které je potřeba udělat, je mnohem víc.

Teď se na to podívejme z jiného úhlu.

V jistém momentě každý z nás stojí před rozhodnutím, co všechno od sebe potřebujeme a jsme schopni dát pryč, tedy delegovat na někoho jiného. Záměrně říkám “potřebujeme” a “jsme schopni“, protože jde o dva od sebe velmi vzdálené pojmy. Vnímáte ten rozdíl? Umění delegovat je velké téma a zaslouží si samostatný blog, nebudu to tedy nyní kazit nějakým povrchním nakouknutím pod pokličku delegování.

Jak se ale rozhodnout pro to, které aktivity svěřit někomu jinému – specialistovi, odborníkovi?

Jednoduše!

  • Pokud se cítíte jako ryba ve vodě v obchodu, dělejte s plným nasazením obchod a užívejte si úspěchů z prodeje vašich produktů a služeb. Dojednávejte nové kontrakty, setkávejte se se svými zákazníky, pracujte na budování vztahů se svými klienty, pečujte o klienty, zajímejte se o ně, veďte si záznamy, ukládejte data do CRM systému (nebo excelu, hlavně je evidujte)… Všechno ostatní posuňte dál na odborníky!
  • Pokud si libujete v backoffisových aktivitách, soustřeďte se právě a jen na ně – docházky, výkazy, reporty, objednávky kancelářského vybavení, precizní příprava podkladů pro účetní, zajištění chjojdu kanceláře, výběr dodavatelů… Všechno ostatní posuňte dál na odborníky!
  • Pokud vás baví marketing, jste připraveni se vzdělávat, vystoupit z vaší komfortní zóny a připravovat komunikaci tak, jak si žádá dnešní progresivní doba, máte chuť plánovat aktivity a kampaně, organizovat akce, vymýšlet obsah (nejen) pro sociální sítě, vyhodnocovat efektivitu znova a znova, držet krok s trendy, dělat strategickou i exekutivní práci… Dělejte to a všechno ostatní posuňte dál na odborníky!
  • Pokud si libujete ve fyzické práci, v tom samotném dodávání služby, prostě pracujte a užijte si to na maximum. Nenechejte si odvádět pozornost dalšími činnostmi a všechno ostatní posuňte dál na odborníky!

Snadno se to řekne, ale mnohem těží je to udělat. Jenže, pokud něco při svém podnikání skutečně MUSÍTE udělat, je to právě toto.

Doporučujeme na nástěnku si připíchnout tento seznam a přemýšlet o něm, než se pustíte do všeho po hlavě:

  • Definujte si cíle vašeho podnikání.
  • Najděte si v podnikání vyhovující roli.
  • Přijměte myšlenku delegovat aktivity na specialisty.
  • Najděte specialisty a zahrňte je úkoly.
  • Věnujte se tomu, co vám jde nejlépe.

Bronislava Brániková
autorka je zároveň obchodní partnerkou 
projektu Nakopni svůj marketing

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram