24. 09. 2024

Získávání leadů v B2B přes doporučení a další cesty – jaké mají výhody a nevýhody?

Každá firma potřebuje nové klienty, ale klíčem k jejich efektivnímu získávání je volba správných metod. Získávání leadů přes doporučení bývá jedním z nejefektivnějších způsobů, ale nejsou to jediné možnosti.

Jaké jsou další cesty a co funguje nejlépe?

Doporučení – král leadů

Doporučení od spokojených klientů mají ve světě B2B neocenitelnou hodnotu. Přicházejí k vám klienti, kteří jsou už předem přesvědčeni o kvalitě vašich služeb a mají zájem o spolupráci.

Výhody:

  • Vysoká důvěra od začátku
  • Nižší akviziční náklady
  • Vyšší pravděpodobnost dlouhodobé spolupráce

Nevýhody:

  • Tok těchto leadů není snadno předvídatelný a nemáte nad ním plnou kontrolu.

Studená akvizice – klasika s výzvami

I když je studená akvizice (cold calling, e-maily) stále běžnou metodou, její účinnost klesá. Oslovování klientů, kteří o vás nikdy neslyšeli, má nižší úspěšnost a vyžaduje pečlivě promyšlený přístup.

Výhody:

  • Možnost rychlého oslovení velkého počtu potenciálních klientů
  • Plná kontrola nad procesem

Nevýhody:

  • Nízká míra úspěšnosti
  • Vyšší náklady na čas a zdroje

Inbound marketing – moderní cesta k leadům

Tvorba kvalitního obsahu, optimalizace webových stránek a budování silné digitální přítomnosti je stále populárnější metodou.

Výhody:

  • Lead se k vám dostane sám díky zájmu o váš obsah
  • Vyšší kvalita leadů díky předchozímu zájmu o vaši firmu

Nevýhody:

  • Dlouhodobější strategie, která vyžaduje čas
  • Potřeba investic do tvorby obsahu a online marketingu

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram